היתרון בהשקעה בקרקעות על פני אלטרנטיבות השקעה אחרות

     

אין זה סוד שאנו חיים בעידן שבו הריבית על השקעות בבנק אפסיות. מצד שני, השקעות בשוק ההון דורשות סיכון רב ומתחים שאינם מתאימים לכולם.
מצד שלישי השקעות בנדל"ן לא תמיד אפשריות עבור המשקיע, הרי לא לכל אחד יש את הסכום המלא לרכוש נכס, הן בשל המיסים הגבוהים על דירה שנייה או הריביות הגבוהות על תשלומי המשכנתא. ההשקעה הבטוחה שנותרה היא – השקעה בקרקעות. מיד נבין למה ההשקעה כל כך כדאית. קצב גידול האוכלוסייה במדינת ישראל מסביר את הפשרת הקרקעות והביקוש להן. מלבד זאת, מרכזים מסחריים, מתחמי קניות ומבנים ציבוריים ועסקיים אף הם בפיתוח מתמיד, ונראה של ניתן לעצור את הקצב.

כל אלה דורשים קרקעות זמינות, ובעיקר קרקעות חדשות. אם כך, מדובר בהזדמנות הזדמנות השקעה אטרקטיבית וייחודית שיכולה להוות עבור משקיעים עתיד כלכלי טוב יותר. רק נסביר שרכישת קרקע עשויה להיות לשתי מטרות עיקריות; האחת היא לצורך בניית בית בתכנון אישי, כלומר בניית בית פרטי ומגורים והמטרה היותר נפוצה היא לצורך השקעה, כך שבעתיד חברת היזמות תיבנה על גבי הקרקע דיור או/ומסחר וכך היא תהיה השקעה מניבה.

בארץ יש בסביבות 2 מיליון דונם. אם נוריד את הים, אנחנו נשארים עם 1,800,000 דונם. 93% אחוז מהקרקעות שייכות למינהל מקרקעי ישראל וקק"ל, ורק 7% מהן נמצאות בידיים פרטיות, 2.7% שייכות לערבים ישראלים, 2.5 של יהודים פרטיים וכמעט 3% שייכים לכנסייה. מי שמחזיק בקרקע, יש לו עוצמה, שהרי לאחר שהקרקע הופכת להיות זמינה לבנייה, מחירה קופץ באופן משמעותי ומייצר הזדמנות לרווחים גדולים למשקיעים, גם אם השקיעו סכומים נמוכים.

השקעה בטוחה ומניבה – על בסיס נתונים, עלות הקרקע קופצת עם תחילת הבנייה סביב – 100-170 אחוז! מדובר על קפיצה משמעותית ששום השקעה אחרת לא יכולה לייצר! רק נזכיר שכאשר רוכשים קרקע בשלבים ההתחלתיים, הקרקע אט אט משנה את ייעודה לקרקע המיועדת למגורים או מרכזי קניות, היא מכפילה את מחירה במאות אחוזים. אם כך, ההפרש בין מחיר הקניה הזול לבין מחיר המכירה הגבוה, הופך את ההשקעה לכדאית מאוד.


הקרקע תמיד סחירה – קרקע בשלבים התחלתיים תמיד תהיה סחירה, ניתן לדמות אותה ליהלומים העוברים מסוחר לסוחר, משום שתמיד ניתן להיפרד מהם ולמכור במחיר גבוה יותר. גם אנשים המשקיעים בקרקע דרך חברת יזמות, יוכלו לצאת בכל שלב (ההתאם לחוזה) ולקבל את כספי הקרן + תשואה, על פי התקדמות הקרקע ושוויה בעת יציאתם.


כסף נזיל – הכסף בהשקעה בקרקעות יהיה יחסית נזיל, ולכן השקעה זו מתאימה למי שיהיה זקוק בפתאומיות לכסף.
אם נשווה את נזילות הכספים להשקעה בדירה, נראה שברכישת דירה לוקח לפחות חצי שנה (אם לא יותר) עד למכירתה וקבלת הכסף. מדינה עם תנופת בנייה – מצוקת הדיור בשנים האחרונות מורגשת היטב באוויר, כל אלה כמובן מביאים את מינהל המקרקעין וממשלת ישראל לנקוט ביוזמות שונות, אשר תאפשרנה לזוגות צעירים לרכוש דירות משלהם.


הצעדים הללו הם הפשרת קרקעות והקלות רבות בהתקדמות שלבי ההיתרים והבנייה. רף כניסה נמוך ורמת סיכון נמוכה – השקעה דרך חברות יזמות, היא הכדאית ביותר, משום שהחברה מאפשרת למשקיעים להתאגד יחד ולהצטרף להשקעה בסכומים נמוכים. רק נסביר שמדובר בהשקעה ברמת סיכון נמוכה ואף אפסית, משום שחברת היזמות מושקעת אף היא בפרויקט, שכן האינטרס שלה שהפרויקט יהיה הכי רווחי, משום שגם היא מרוויחה בדיוק כמו המשקיעים. אולם, יש לזכור שזמן הוא קריטי, ולכן יש לזהות את הפוטנציאל ולהיכנס באופן מידי להשקעה עוד בתחילת הדרך.

גלילה למעלה
דילוג לתוכן